1 Temmuz 2012 Pazar

30 Haziran Sosyal Medya Gününü Kutladık


2009 yılından beri her yıl 30 Haziran’da sosyal medya sitesi Mashableöncülüğünde kutlanan Sosyal Medya Günü, ülkemizde Galata’da Kuledibi’nde Yaratıcı Fikirler Enstitüsü ve 140journos tarafından düzenlenen SOCIAL/İST 2012 açık hava forumu organizasyonu ile kutlandı.
İlk defa halka açık bir şekilde kutlanan Sosyal Medya Günü önceki yıllarda sektör çalışanları ve ilgili kişilerin sosyal medya üzerine yaptıkları sohbetten ibaret kalıyordu. Bu seneki organizasyonla sosyal medyayla ilgilenen herkesin katılımı sağlandı ve Galata Kulesi Twitter timeline’nına dönüştü.
Enstitünün organizasyonu iki bölümden oluştu. Halkında katılımıyla etkileşimi artan organizasyonda#sosyalmedyagunu etiketiyle gönderilen twitler Galata Kulesi’nin duvarına yansıtıldı.
Gazeteci Ahu Özyurt (@ahuozyurt)‘un moderatörlüğünde gerçekleştirilen gecede ilk bölüm takipçilerin organizasyon etiketiyle gönderdiği twitlerin okunmasıyla başlanırken devamında sosyal medyanın ünlü simaları Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölüm Başkanı İsmail Hakkı Polat (@ismailhpolat), Sosyal Medya Tv programından tanıdığımız Gazeteci ve Danışman M.Serdar Kuzuloğlu (@mserdark) Skype ile bağlanarak konuşmalarını gerçekleştirdiler.

Beş dakikalık aranın ardından ikinci bölüm başladı. İkinci bölümde nükleer enerjiye evet yada hayır diyenler için dijital tartışma ortamıyla desteklenen forumda ilk olarak TAEK’ten Nükleer fizik profesörleri sırayla söz aldı. Her konuşmacı için 140’ar saniye verildi.
Profesörler nükleer enerjinin yararlarını anlatan konuşmalarını yaptılar. #nukleereevetcunku etiketini destekleyen konuşmalar arasında en akılda kalan söylemlerden biri ‘’Türkiye Akkuyu NGS’de dünyanın en güvenli teknolojisi kullanılacak’’ sözü oldu. Profesörlere halk arasından ufak çapta tepkiler de geldi.
Daha sonra nükleer enerjiye hayır diyenler adına konuşma yapan Greenpeace Akdeniz Genel Direktörü Uygar Özesmi halktan yoğun ilgi gördü. Özesmi Türkiye’nin %64’ünün nükleer enerjiye karşı olduğunu söyledi. #nukleerehayırcunku etiketi %92 twit trafiği ile evetçileri ezici bir çoğunlukla geride bıraktı.

Etkinliğin sonlarına doğru 140journos’un çıkartacak olduğu‘’Vatandaş Haberciliği’’ uygulaması anlatıldı.
Bazı katılımcılar organizasyon alanına getirilen 2 adet Mini marka otomobilin anlamını çözmekte epey zorlandı. Burdan belirtelim Mini’nin organizasyona sponsor olmasından dolayı otomobiller oradaydı. Bir ilginç not daha aktarayım; programın başlamasıyla konser verileceğini zanneden bir çok insan hayıflanarak alanı terk etti ve alan tamamen sosyal medyacılara kaldı.
Yaratıcı Fikirler Enstitüsü ve 140journos’a herkese açık bu etkinliği düzenledikleri için 1sosyalmedya.com olarak teşekkür ediyoruz. Bu tarz etkinliklerin ülkemizde daha fazla düzenlenmesi için gücümüz yettiğince her türlü desteği vermeye hazır olduğumuzu belirtmek isteriz. Nice Sosyal Medya Günlerini kutlamak dileğiyle.