15 Haziran 2012 Cuma

Takip Edilmesi Gereken 10 Sosyal Medya Blogu



Bu adamlar ‘’case study’’ manyağı. Sosyal medya kampanyaları hakkında vizyonunuzu genişletmek, dünyada hangi kampanyaların trend olduğunu incelemek istiyorsanız simplyzesty doğru adres. Bir sosyal medya ajansının nasıl blogu olması gerektiğine dair en güzel adres. Okuyucular için rehber niteliğindeler, dikkat çekici başlıklar atıyorlar ve ajanslarını bu şekilde pazarlıyorlar. Takip gerektirir.



Hepimiz biliyoruz ki sosyal medya büyük bir ekonomi yarattı. Eric Qualmann da buradan yola çıkmış olacak ki ‘’Economics’’in nomics kısmını social’a eklemiş ve kendisini dünyada bu alanda en ünlü konuşmacı ve yazarlardan biri haline getiren socialnomics.com’u kurmuş. Halihazırda ‘’socialnomics’’ diye bir kitabı var. Bu kitabında sosyal medyanın tüketici davranışları ve ekonomiye olan etkisini inceliyor. Kitap, Amerika Pazarlama Derneği AMAF’dan ödül almış. ‘’Dijital lider’’ ismini koyduğu kitabı da bu aralar piyasaya çıkacak. Takip etmekte fayda var.



Online etki düşünüldüğünde, Brian Solis sosyal medya ve iletişim konusunda akla gelen 3-5 isimden biri. Kendine ait sosyal medya tanımı var, diğerlerine göre daha felsefik ve derin yaklaşımları var. Bloguna girdiğinizde kullandığı resimlerin derinliğinden bu durumu anlıyorsunuz. Kitapları var… Brian Solis sık sık Darwin’in şu sözünü hatırlatıyor: “Türlerin en güçlü, en zeki olanlı değil, değişime en çabuk uyum sağlayanı hayatta kalır” . Ona göre de çağ değişim çağı, ayak uyduramayanların nesli tükeniyor. Briansolis.com sitesine giden 380 bin bağlantı var. Diğer bir deyişle bloğu, 380 bin kere referans olarak gösterilmiş. Takibi hak eder.



İskoç asıllı Pete Cashmore’un 7 sene önce hayat verdiği Mashable, bugün ulaştığı kitle düşünüldüğünde bir televizyon kanalına kafa tutabilecek kabiliyete sahip. 2011’de AOL’un Huffinghtonpost’u 300 milyonun üzerinde bir rakamla satın aldığını düşününce, Mashable’ın değerinin yarım milyarı geçmediğini iddia etmek oldukça güç. Her ay 20 milyonun üzerinde ziyaretçiye seslenen Mashable’ın CEO’su Pete Cashmore, online bir teknoloji playboyu olmuş durumda. CNN.com için yazarlık yapması da ününe ün katıyor. Her ne kadar sitenin logosundan çok Pete’in yüzünü görsek de mashable takip edilmesi gereken sosyal medya ve dijital pazarlama bloglarının başında geliyor.


Socialmediatoday, mashable tarzında bir blog. Yazarların genel profiline baktığınızda kariyerli ağabeyler gözünüze çarpıyor. Sloganları ‘’ the best thinkers on social media’’(dünyanın en iyi sosyal medya düşünürleri). Haberleri sunarken yorumlar serpiştiriyor bu ağabeyler cümle aralarına, bu işi başarılı yapanlar da yok değil. Blog çok güncel, neredeyse her gün 15 makale giriliyor siteye. Takip edilesi.



Bu herif çıldırmış… Socialmediaexaminer’ın sahibi Michael Stelnzer kendi başına bir içerik gurusu. Kişisel pazarlamaya en büyük örneği oluşturuyor. Adam önce kendini ‘’pazarladı’’, daha sonra sitesini pazarladı, sitesini pazarlarken kendini pazarladı ve böylece zincir uzadı gitti. 0’dan kurduğu işe kendi içerikleriyle ve birkaç kaliteli yazarın içerikleriyle başladı. Oluşan bu birikim havuzu, siteyi kuruluşundan yalnızca bir sene sonra 1 milyon dolar değere ulaştırdı. İnanılmaz uzun yazılar var, yazarlar bu içerikleri oluşturmak için en az 10-15 saatlerini veriyorlardır diye düşünüyorum. 

Ekibi, her sene düzenlediği online konferanslarda binlerce kişiye sesleniyor. Bu seneki online konferansa 2300 kişi katılmış, her katılandan yüzlerce dolar ücret alınıyor… Her sene ‘’sosyal medya endüstri’’ raporu diye bir dizi araştırmayı içeren bir rapor hazırlıyor. Bu site bir içerik fabrikası, fazla söze gerek yok… Takip edilecek cinsten.



Hubspot bu listede bulunan bloglardan biraz farklı, çünkü adamlar blogunu kullanarak online pazarlama programını satıyor. Bence dünyada bu işi yapan en iyi firma. Stratejileri basit: makale yaz, insanlara fayda sağlayacak e-booklar yaz, sitene giren ziyaretçilerin e-maillerini alarak abone sayını arttır. Onlara makalelerini ve yeni e-kitaplarını e-mail yoluyla gönder, yayıl… İnterneti domine et… İçeriklerin her yerde konuşulsun ve programını sat. Baştakileri yaptıktan sonra programı satmak çok zor değil. 45 farklı ülkede 6000 şirket Hubspot’un programını kullanıyor. Takip buyrulur.


Vodafone gibi şirketlerin sosyal medya dinamiklerine yön vermiş, danışmanlık yapmış bir isim Jeff Bullas. Dünyanın en ünlü bloglarından birinin sahibi. Forbes’ın geçtiğimiz dönemlerde yaptığı araştırmaya göre; sosyal medyada en etkili 50 isimden biri (14.sırada). Takibi işe yarar.


 Uzak doğu felsefesi ‘’ying yangı’’ bilirsiniz. Bu felsefeye göre; her şey iki kutupludur ve birbirine karşıttır. İyinin içinde kötülük vardır, güzelle çirkini ayıramazsınız, sıcak-soğuk vb. liste uzayıp gider. Konuyu nereye bağlayacağım? Şöyle ki: Sosyal medya denen kavram kimi zaman çok yüceltiliyor. SosyalMedyacci de aynı şekilde çoğu zaman sosyal medyanın markalara faydalarından bahsediyor. Oysa SM’in hepimizin hayatından götürdüğü şeyler de var. Bu sektörden gelir elde eden devlerin, özel hayatlarımıza girdiği, tüm gizli bilgilerimizi paylaştıkları sık sık gündem oluşturuyor. Yani, buzdağının görünmeyen kısmı var. En kolayından daha çok bilgisayar başında zamanımızı geçiriyoruz, hareketli hayattan uzaklaşıyoruz, daha fazla dijital dokunuyoruz hayata. Theantisocialmedia, sosyal medyanın zararlarını paylaşıyor. Aslında bir tepki bloğu, fakat yazarın SM’e tepki göstermek için yine bir sosyal medya aracı olan blogu kullanması paradoksal bir durum oluşturmuyor değil. Yine de farklı…Blog sahibi bizim kullanmadığımız bir gözlüğü kullanıyor.Fark yaratmak candır, takip edilesidir


   

Uludağ sözlük ve google tarafından açılmıştır. sosyal medya ve teknoloji haberlerinin yayınlar.