9 Temmuz 2012 Pazartesi

SOSYAL MEDYA NEDIR? NE DEĞILDIR?


Sosyal Medya Nedir? Ne Değildir?
Sosyal medya deyince aklıma ilk ne geliyor? Sorusunu sormak gerekiyor önce. Kullanıcılar için istediği iletiyi yazmak, video, fotoğraf paylaşmak, beğenmek ve yorumlamak olarak örnekleyebiliriz.
Peki sadece bu kadar mı? Sosyal medya sadece kullanıcılar için değil markalar içinde önemlidir. Tüm dünyada markalar özellikle facebook ve twitter’ da ciddi bir takipçi sayısı yarışındalar. Markalar için sosyal medya takipçi sayısının milyonları bulması önemli ve yeterli mi? elbette ki yeterli değil!
Sosyal Medya ve Markalar
En çok sevdiğiniz markaların facebook ve twitter sayfalarını beğeniyor ve takip ediyorsunuz, peki ya ne kadar sıklıkla sayfasına girip sevdiğiniz markayla etkileşime giriyorsunuz? Aşağı yukarı sizi de tahmin etmekle beraber kendimden örnek verebilirim, facebook ana sayfamda ilgimi çekecek bir şey paylaşmamışsa hiç bakmıyorum.
Etkin kullanıcı yaratmak markaların ve sosyal medya ajanslarının facebook ve twitter’ da amaçlarından biri olmalıdır. Bununda ötesinde kullanıcı deneyimi oluşması, paylaşılması ve sosyal ağ içinde yayılması ajans ve markaların sosyal medya sayfalarındaki birinci görevlerinden biri olmaldır. Aksi takdirde şu durumla karşılaşacaksınız, facebook’ ta 2 milyona yakın takipçisi Galatasaray’ ın an itibariyle paylaştığı bir iletide 5992 beğeni, 873 yorum yapılmış. Belki kötü de değil diyenleriniz vardır, ama geriye kalan yaklaşık 1.9 milyon hayranı nerede?
Sosyal Medya ve Kullanıcılar
Sadece bu örnekle bile aktif olmayan milyonlarca kullanıcıyı görebiliyoruz. Sosyal medya sitelerindeki kullanıcıları nasıl yorumlamak gerekiyor?
Sadece beğenmiş olmak için beğenen, ilgi alanlarını arkadaşlarına hava atmak için kullanan bir sürü facebook kullanıcından bahsediyoruz. Sevdiği markayla etkileşime geçmeyen pasif kullanıcılarla markaların övünmesi doğru mu? Kocaman bir HAYIR.
Markalar sosyal medya sayfasındaki aktif kullanıcılarının sayısı kadar ve deneyimlerini paylaşan kullanıcılarla güçlüdür.
Markalar Facebook ve Twiiter’ a alternatif aramak doğru mu?
Markalar facebook ve twitter gibi sosyal medya sitelerinde bulunmanın yanında kendi sosyal medyaağını oluşturmalıdır. Böylelikle markayı seven ve takip eden kullanıcılarla daha sıkı ve verimli bir marka – kullanıcı ilişkisi yaratmış olacaklardır. Üstelik takipçilerine ait tüm verileri ellerinde bulundurmuş olacaklar. Kullanıcı verileri dijital pazarlama dünyası için büyük bir nimettir diyebilirim.
Bu yazımda sosyal medya, marka – kullanıcı ilişkisinin ne durumda olduğunu ve nereye doğru gideceğiyle ilgili öngörülerimi paylaştım. Sizde yorumlarınızla katılabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder