9 Temmuz 2012 Pazartesi

Twitter’da Coca Cola Rüzgarı


Yüzyılı aşkın süredir sofralarımızda yer alan bir içecek desem; sizin de aklınıza ilk Coca Cola gelir, bence de! Peki Coca Cola bu kadar köklü bir şirket olmasına rağmen nasıl bu denli gençlikle özdeşleşmiştir? Tüm algısını, imajını nasıl genç tutabilmiştir? Çoğu markanın yapamadığı bir şeyi farkedip, tüketicisini yaşam çevresinde yakalamayı biliyor Coca Cola. Hakkında çıkan tüm spekülasyonlara rağmen pazarlama etkinliklerini yine bizi cezbedecek şekilde planlıyor.
Markaların sosyal ağları kullanmasına hemen hemen alıştık. Sosyal ağlar üzerinden etkinlik düzenlemeleri de artık yeni sayılmaz. Coca Cola da etkinliklerini yönetecek konuyu Twitterüzerinden sunuyor ve konunun şekil almasını tamamen tüketicisine bırakıyor. Mesela iki ay önce en çok takip edilen şeflerden biri olan Arda Türkmen‘i de kampanyaya dahil ederek#anneanneyemekleri hashtagiyle yola çıktı Coca Cola. Twitter ahalisinin anneanne yemeği denince tadı damağında kalan yemekleri bir bir yazmalarını istedi. Kampanya sonunda bir üniversitenin kantininde gerçek bir anneannenin yapmış olduğu yemeklerle öğrencilere bir ziyafet çekildi. Aşağıda bu kampanyanın videosunu bulabilirsiniz.
Coca Cola, aynı stratejiyi geçtiğimiz ay #piknikteiyigider hashtagiyle gerçekleştirdi. Tüketicilerinin içgörülerini başarıyla yakalayan Coca Cola onlara güzel bir sürpriz hazırlayarak, hiç beklemedikleri bir anda piknik keyfi sundu. Bu kampanyanın videosunu da aşağıda bulabilirsiniz.
Damaklarda kalan güzel tatlara eşlik edecek en güzel içeceklerden biri olan Coca Cola, şirket olarak iletişim kampanyalarında bu başarısını devam ettirip çıtayı daha da yükselteceğe benziyor.
Bize de izleyip sürprizlerden faydalanmak düşecek…

0 yorum:

Yorum Gönder